Prowadzący przedmiot: dr Tomasz Jędrzejczak
Kontakt z prowadzącym: tamjedrzejczak@wp.pl

Zajęcia z Metodyki Gimnastyki Korekcyjno-kompensacyjnej będą realizowane w III i IV semestrze: 30/30. Przedmiot kończy się egzaminaem praktycznym i teoretycznym.
Od uczestników zajęć wymaga się pełnego zaangażowania i aktywnego uczestnictwa w zajęciach.
Zatem: frekwencja na zajęciach powinna wynieść 100%.
Treści programowe: Postawa ciała i jej kształtowanie w rozwoju filogenetycznym i ontogenetycznym człowieka. Postępowanie korekcyjne w plecach wklęsłych, okrągłych, okrągło-wklęsłych, skoliozach oraz wadach kończyn dolnych. Metodyka i systematyka nauczania i stosowania specjalnych ćwiczeń u dzieci i młodzieży. Przeprowadzenie wstępnych oględzin postawy ciała dziecka – kolejność postępowania. Tok ćwiczeń gimnastyki porannej, ćwiczeń śród.. i międzylekcyjnych. Systematyka ćwiczeń elongacyjnych i poprawnej postawy ciała. Grupy ćwiczeń gibkościowych, siłowych i koordynacyjnych stosowanych w korekcie wad postawy. Dobór ćwiczeń korekcyjnych – wskazania i przeciwwskazania do ćwiczeń na lekcji wf. Konspekt lekcyjny dla różnych wad postawy, schemat konspektu, tok lekcyjny, umiejętność formułowania uwag i wniosków.
Szczegóły z zakresu realizacji przedmiotu zawiera sylabus.
Prowadzący przedmiot realizuje dyżury i konsultacje zgodnie z ogłoszeniem umieszczonym w Wirtualnym Dziekanacie.

Zajęcia z Wad Postawy będą realizowane w III semestrze: 15 w/15 ćw.
Od uczestników zajęć wymaga się pełnego zaangażowania i aktywnego uczestnictwa w zajęciach.
Zatem: frekwencja na zajęciach powinna wynieść 100%.
Wykłady będą realizowane w formie zdalnej; zajęcia praktyczne na sali fitness. Na wykładach zostaną omówione wady postawy, a na zajęciach praktycznych zostaną zaprezentowane dedykowane ćwiczenia dla omówionej wcześniej wady postawy.
Szczegóły z zakresu realizacji przedmiotu zawiera sylabus.
Prowadzący przedmiot realizuje dyżury i konsultacje zgodnie z ogłoszeniem umieszczonym w Wirtualnym Dziekanacie.
Informacja dla osób, które uzyskały zgodę na realizację zajęć w ramach Indywidualnej Organizacji Studiów (IOS): obecność na wykładach 70%, obecność na zajęciach praktycznych 100%; przygotowanie opracowania pisemnego wybranej wady postawy dostarczone najpóźniej do końca sesji poprawkowej.